Taivassalon kunta käyttää häiriöviestinnässä Blue Idea Finland -palvelua. Sen avulla voidaan lähettää tekstiviestejä alueellisesti niille kaupunkilaisille, joita mahdollinen häiriötilanne koskettaa.
Kyseessä voi olla esim. vesihuollon, sähkön tai muun vastaavan häiriötilanne.
Häiriökartta:
Rekisteröinti:
Lähetämme tekstiviestin automaattisesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen.
Rekisteröi numerosi palveluun erikseen, jos
- puhelinliittymäsi on salainen tai prepaid
- puhelinliittymäsi on rekisteröity muuhun kuin koti-osoitteeseen (esim. työpuhelin tai kesämökki)
- olet kieltänyt operaattoriasi luovuttamasta numeroa/osoitettasi
PIN-koodin tilaaminen
- Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelinnumerosi (muodossa 0401234567) ja/tai sähköpostiosoitteesi.
- Klikkaa Lähetä PIN-koodi -painiketta. Saat pian nelinumeroisen PIN-koodin tekstiviestillä ja/tai sähköpostitse.
- Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varattuun kenttään.
- Klikkaa OK-painiketta.
Katu-osoitteen lisääminen
- Kirjoita erillisiin kenttiin ensin postinumero, sitten kadunnimi ja talon numero. Huom. kentissä automaattinen täyttö, odota hetki tietoja syöttäessä!
- Tarkista kirjoittamasi osoitetiedot ja klikkaa Jatka-painiketta vahvistaakseni osoitetietosi rekisteröiminen.
- Valmista tuli ja saat jatkossa valitsemallasi tavalla viestin, jos ilmoittamaasi osoitteeseen tulee vika- tai häiriötilanne. Voit sulkea välilehden/selaimen.
Voit lisäksi rekisteröidä enemmänkin kuin yhden osoitteen, esimerkiksi kesämökin tai lähi-omaisen osoitteen. Huoltoyhtiöt, isännöitsijät ja muut yritykset voivat tilata hallinnoimansa kiinteistön osoitteesta häiriötiedotteet. Varmistathan että osoitteesi on kyseisen toimijan toimialueella.
Pidä yhteystietosi ajan tasalla
Jos osoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, voit aina päivittää tietojasi kirjautumalla uudelleen. Tilaa uusi PIN-koodi, kun haluat muokata tai poistaa tietojasi.
Tietosuoja
Emme käytä järjestelmään tallennettuja numeroita muuhun kuin häiriötiedottamiseen. Numeroita ei myydä tai luovuteta eteenpäin ja ne pysyvät meillä tallessa salasanasuojatulla palvelimella, johon on pääsy vain tekstiviestijärjestelmää käyttävillä henkilöillä.
Huom. kunnallinen toimija ei koskaan kysy esim. maksutietoja tai lähetä laskuja tekstiviestillä asiakkailleen. Jos tällaista esiintyy, voi kyseessä olla tietojenkalastelu puhelimella eli nk. ”smishing”.
Vi informerar dig via textmeddelande om planerade avbrott antingen i förväg eller snabbt på grund av ett plötsligt avbrott, så att du kan förbereda dig för det. Om du har ett allmänt tillgängligt telefonnummer behöver du inte registrera det i kundportalen. Om du har ett jobb- eller hemligt telefonnummer måste du registrera för att kunna ta emot textmeddelanden. Även hyres- eller fritidslägenhet, sommarstuga eller liknande. Ägaren kan registrera sitt telefonnummer på den adressen om hans fasta hemadress finns någon annanstans.
Vi skickar automatiskt textmeddelande till invånare över 16 år vars telefonnummer och adress är offentliga.
Registrera ditt nummer till tjänsten separat, om
- ditt telefonabonnemang är registrerat på en annan plats än ditt hem (t.ex. jobbtelefon eller fritidslägenhet/stuga)
- du har förbjudit din operatör att lämna ut din nummer/adress
- din telefonanslutning är hemlig eller förbetald/prepaid.
Beställning av PIN-kod
- Ange ditt namn och telefonnummer (i formatet 0401234567) och/eller din e-postadress i fälten.
- Klicka på knappen Skicka PIN-kod. Du kommer snart att få en fyrsiffrig PIN-kod via sms och/eller e-post. Om du angav ett fast telefonnummer får du snart ett samtal med en fyrsiffrig PIN-kod.
- Ange PIN-koden du fick i fältet för den.
- Klicka på OK.
Lägger till en gatuadress
- Ange separat postnummer, gatunamn och husnummer i fälten.
- Kontrollera adressinformationen du angav och klicka på Jatka-knappen för att bekräfta registreringen av din adressinformation.
- Redo! I fortsättningen kommer du att få ett meddelande på det sätt du har valt om det är fel eller störningssituation på den adress du har angett.
Observera att du kan registrera fler än en adress, till exempel adressen till en sommarstuga eller en närstående.
Håll dina kontaktuppgifter uppdaterade
Om din adress eller ditt telefonnummer ändras kan du alltid uppdatera din information genom att logga in igen. Beställ en ny PIN-kod när du vill redigera eller radera dina uppgifter.
Dataskydd
Vi använder inte numren som finns lagrade i systemet för annat än felanmälan. Numren säljs eller vidarebefordras inte och de förblir lagrade av oss på en lösenordsskyddad server, som endast kan nås av personer som använder SMS-systemet.
We automatically send text messages to residents over 16 whose phone number and address are public.
Registration:
Register your number to the service separately, if
- your telephone connection is “hidden or secret” or prepaid
- your phone subscription is registered to an address other than your home address (e.g. work phone or summer cottage)
- you have prohibited your operator from giving out your number/address
Ordering a PIN code
- Enter your name and phone number (in the format 0401234567) and/or email address in the fields.
- Click the Send PIN code button. You will soon receive a four-digit PIN code by text message and/or email.
- Enter the PIN code you received in the field provided for it.
- Click the OK button.
Adding a street address
- First write the postal code, then the street name and the house number in separate fields. Note automatic filling in the fields, please wait a moment while entering the data!
- Check the address information you entered and click the Continue button to confirm the registration of your address information.
- Prepare the fire and in the future you will receive a message in the way you have chosen if there is a fault or disturbance situation at the address you have indicated. You can close the tab/browser.
You can also register more than one address, for example the address of a summer cottage or a close relative. Maintenance companies, property managers and other companies can order disturbance notices from the address of the property they manage. Please make sure that your address is in the domain of that operator.
Keep your contact information up to date
If your address or phone number changes, you can always update your information by logging in again. Order a new PIN code when you want to edit or delete your data.
Data protection
We do not use the numbers stored in the system for anything other than service / disturbance notifications. The numbers are not sold or passed on, and they remain stored by us on a password-protected server, which can only be accessed by people using the SMS system.
Note the municipal operator never asks for e.g. payment information or sends invoices via text message to its customers. If this happens, it may be phishing on the phone, i.e. "smishing".